Formalności prawne poprzedzające zawarcie małżeństwa załatwia się w parafii narzeczonej lub narzeczonego. Kandydaci do małżeństwa powinni obowiązkowo zgłosić się do kancelarii parafialnej na 3 miesiące przed ślubem w celu załatwienia formalności przedmałżeńskich. W przypadkach bardziej złożonych prosimy o wcześniejszy kontakt z kancelarią.
Z racji, że codziennie jest od 17 Adoracja Najświętszego Sakramentu i Różaniec, oraz o 18 Msza parafialna, proszę nie planować ślubu na godz. 17 lub 18.
Dokumenty potrzebne do zawarcia Sakramentu Małżeństwa:
- Świadectwo Chrztu świętego (aktualne, z datą wystawienia nie wcześniej niż trzy miesiące przed jej doręczeniem)
- Świadectwo Bierzmowania (jeśli w świadectwie chrztu nie ma adnotacji nt przyjęcia tego sakramentu)
- Ostatnie świadectwo katechizacji
- Dowód osobisty
- Zaświadczenie z właściwego Urzędu Stanu Cywilnego o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego lub akt ślubu z Urzędu Stanu Cywilnego
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu przedmałżeńskiego
- Zaświadczenia Poradni Rodzinnej
- Osoby nieletnie (przed ukończeniem 18-tego roku życia) muszą przedstawić zezwolenie sądu i zgodę pisemną rodziców
- Wdowiec lub wdowa – odpisy aktu zgonu zmarłego małżonka lub małżonki zarówno z USC jak i z parafii zamieszkania
- Świadectwo wygłoszonych zapowiedzi, jeżeli jedna ze stron zamieszkuje w innej parafii
- Dane personalne świadków ślubu: imię, nazwisko, wyznanie, wiek, adres zamieszkania, zawód